Canım Anneme ve Tüm Annelere

Yazar : İdris Cin Tarih : Pazar, Mayıs 13, 2007 | 2 Fikir Paylaşımı
Kategori(ler) : ,

Herkese Merhabalar,

Bugün Anneler günü, canım annemin günü, canımız annelerimizin günü. Öncelikle kendi annem'in, sonra da siz sevgili okurlarımın anneler gününü kutluyorum.  Ama, bir gün değil her gün sevelim, koşulsuz sevelim onları..

Buraya ne yazsak boş biliyorum ama, buda bir ifade şeklidir. Önemli olan; sanal hayatta değil gerçek hayatta, gerektiği gibi anneye hörmet edebilmek ve onu kırmamak, huzurunu, mutluluğunu sağlamak için gayretli olmaktır.


Annelerimizin bize verdikleri değer o kadar yoğun ve kutsal ki, bunu kısaca sevgili annem'in bana anlattığı ve ilk duyduğumda beni düşünceye boğan ve imrendiren bir olayı ( belkide bir kıssadan hisseyi ) ile paylaşmak istiyorum müsadenizle.

Genç bir delikanlı, gayet çevresine hürmetkar ve saygılı bir şekilde iken davranışlarında bozulmalar ortaya çıkar çevresine karşı. Bunu farkeden annesi de oğlunu takip ederek oğlunun akli dengesi yerine olmayan çok ama çok güzel bir kıza aşık olduğunu görür. Bu aşkın oğluna zarar verdiğini gören anne oğluna ve aşık olduğu kıza güzelce hoşgörü ile nasihatlarda bulunur.

Bir gün yine genç ile aşık olduğu kız konuşurlarken "seviyorsun sevmiyosun" şeklinde şakalaşırken kız; "Beni seviyorsan çok sevdiğin annenin kalbini bana getir" der ve ısrar eder iyice. Deli dedik ya kıza, ama akıllı oğlan bile kendini kanıtlamak için bu işi yapmaya karar verir maalesef.

Ertesi günlerin birinde evin sakin olduğu bir zaman da cesaretini toplayıp o vahşeti gerçekleştirir ve anesinin kalbini yerinden söker canice. Kendini kanıtlama içgüdüsüyle hareket eden genç aceleyle kalbi götürmeye yola koyulurken yolda düşer ve düşüş esnasında refleks olarak "oy anam" der. Bunun üzerine gencin elindeki annesinin kalbi "vah yavruum" diye söylenir.

Evet, görüyosunuz değil mi annenin oğluna, çocuğuna olan sevgisini, merhametini. İşte annelik böyle bir şey olsa gerek.

En olumsuz şartlarda bile öncelikle bizleri düşünebilen annelerimizin bu güzel gününü tekrar kutluyor, sadece bugün değil yılın 365 günü onlara sevgi ve saygıyla, anlayışla davranmayı ve davranmamızı temenni ediyorum.

Tekrar Görüşmek Üzere,

Sevgi ve Saygılarımla...

2 Fikir Paylaşımı

  1. Adsız 8 Mayıs 2008 10:34  

    İdris Bey, bu hikaye beni çok etkiledi.Analık bambaşka duygu.

  2. Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com 10 Mayıs 2009 09:16  

    Ben de bu vesileyle bütün anaların annneler gününü kutluyorum...

Yorum Gönder