Herkese Merhabalar,

Sabah en taze en yenilenmiş halinizle yataktan kalkıyorsunuz, güzelce kahvaltınızı edip, şık bir şekilde giyinip kuşanıp işe gitmek üzere yola çıkıyorsunuz. Bir de buna "neredeyse kurak geçen kocaman bir yazdan sonra yağan yağmur" eklenince değmeyin keyfinize, mutluluğunuza. Evden çıkıp toplu taşıma aracını kullanmak üzere durağa geliyorsunuz şemsiyenizi kullanarak. İşte bundan sonra maceranız başlıyor...



Yağan yağmurun verdiği sevinçle birlikte MFÖ'nün "Bu sabah yağmur var istanbul'da..." şarkısını mırıldanarak durakta bekliyorsunuz. Kulağınıza gelen bir ses sizi dikkatlice sağınıza bakmaya yöneltiyor. Sağınıza iki saniye bile bakmadan bu sefer de bir su sesiyle solunuza bakmaya yelteniyorsunuz ve refleks olarak bir yerlere kaçma telaşındasınız ama olmuyor, çünkü zaten camekan durağın en dibindesiniz... Ve olan oluyor, içinizdeki endişe haklı çıkıyor, yüzünüzden ayağınıza kadar bir anda sırılsıklam ıslanıyorsunuz, giydiğiniz açık renkli kıyafetin tamamı kaldırım dibindeki o su birikintisinden nasibini alıyor ve rezil rüsva oluyor. Suratınıza sıçrayanları ise hiç düşünmeyin bile... O anda teselli bulduğunuz tek nokta ise yanınızda ki diğer iki kişi, onlarında durumu sizden farksız çünkü...

O anlık kısa şoku atlattıktan hemen sonra buna oradan geçmekte olan bir aracın sebep olduğunu tahmin ediyorsunuz. Evet tahmin ediyorsunuz, çünkü göremiyorsunuz, çünkü gözlerinizde silecek yok, sadece arabaya benzer hareket halinde hızlıca giden koyu renkli bir varlık gördüğünüz...

İşin garip tarafı yaklaşık 10 dakikadır durakta aynı konumda beklemektesiniz, ancak nedense bu yaşadığınıza sadece ve sadece o araç ve aracın içindeki araç sahibi neden oluyor. Hmm, o zaman bu araç sahibinin, aynı yerden geçen onlarcasından bir farkı olmalı dimi ? Tabi bu farka neden olan sıfatları o anki psikolojiniz ve kişiliğiniz belirliyor, ben burda o sıfatları yazmak istemiyorum, zaten anlamışsınızdır.

O kişide zaten yüklü olan bu sıfatları kelimeye döktükten sonra durumu kabulleniyorsunuz mecburen. Evet durum şu; 10 saniye gibi kısa bir sürede bütün olumlu psikolojiniz tersine dönmüş durumda, bir çevrenize bakınıyorsunuz bir üzerinize, tabi mendil ile yüzünüzü gözünüzü temizlemeye çalıştıktan sonra. Evet, malesef yapacağınız tek bir şey var ve onu yapıp paşa paşa evinize geri dönüyorsunuz. Tabi sizi bu halde karşısında gören aile bireylerine de bir açıklama borçlusunuz.

Sonrasında hızlıca bir duş alıp, yeni kıyafetinizi giyip yine aynı duruma düşme riskini göze alarak yeniden durağa doğru yola koyuluyorsunuz. Haa, unutmadan aynı zamanda geç kaldığınız iş yerinize de durumu haber vermek durumundasınız.

Nihayet, kazasız belasız iş yerine erişiyorsunuz, artık emniyettesiniz. Neyseki bütün bunlara sebep olan araç sahibine benzer birileri tekrar karşınıza çıkmadı. Herşey yolunda gibi, ama günün geri kalanını nasıl geçirmeyi umuyorsunuz ?

Bu anlattıklarım ne bir masal, ne de bir deneme, en ince ayrıntısına kadar bu sabah bunları yaşadım maalesef sevgili okurlarım. Günümün devamında ise her ne yaptıysam olması gereken verimi alamadım ve gelip burada paylaşam ihtiyacı duydum. Bu ihtiyacı duydum, çünkü "eğer bir araç sahibi iseniz ve su birikintilerini umursamayanlardansanız bu ufak görünen ayrıntının insanların gününü nasıl berbat edebileceğini görmenizi" istedim.

Bu araç kullanıcısıyla hayatımda belki hiç karşılaşmayacağım, karşılaşmak mümkün olsa bile "sizi sırılsıklam eden kişi bendim" diyecek hali de yok zaten. O zaman benim yapacağım bişey kalmıyor malesef, varsın ne şekilde nerede hakkımı ödeyeceğini o zaat-ı muhterem düşünsün.

Şimdi daha sakin bir şekilde düşünüyor ve bardağa dolu tarafından bakmaya çalışıyorum da; ileride bir araç edinme ihtiyacı duyarsam ayrıntılara önem veren bir kullanıcı olarak direksiyon başına geçeceğim kesinlikle.

Su birikintilerinden itina ile hızlı geçip bir sorumsuzluk örneği sergileyen ve kenidini bize borçlu kılan araç sahiplerine rağmen tekrar görüşene dek yüzünüzden gülümsemeyi eksik etmeyin.

Tekrar paylaşmak üzere,

Sevgi ve Saygılarımla.

3 Fikir Paylaşımı

  1. Adsız 29 Ağustos 2007 09:57  

    Koyu harf ile dikkatimizi çekmek istediğin "Hmm, o zaman bu araç sahibinin, aynı yerden geçen onlarcasından bir farkı olmalı dimi ?" cümlesi gerçekten önemli. Diğer insanlara nazaran daha iyi konumda, durumda olan kişilerin; diğerlerini de düşünmesi, gözetmesi gerektiği düşünüyorum. Bunun tersini şükürsüzlük olarak nitelendiriyorum. Bu tutum ise insanı karartır, doyumsuz bir hale sokar.

    Paylaşım için teşekkürler...

  2. İdris Cin 29 Ağustos 2007 11:17  

    Sevgili Hayri,

    Yazıya değer katan bu yorumun için teşekkür ediyorum. Evet konunun bir şükür/şükürsüzlük boyutu var elbette seninde belirttiğin gibi.

    Önümüzde yağmurlu güzel günler bizleri bekliyor inş. Sürücülerimizin bu konuda çok daha hassas ve saygılı olması gerekiyor, aksi taktirde bu ve benzeri olayları hepimiz yaşıyoruz maalesef.

    Sevgi ve Saygılarımla.

  3. Enes İLHAN 2 Kasım 2009 19:22  

    Abi ne matrak yazmışsın okurken hem tebessüm ettim hemde üzüldüm açıkçası geçmiş olsun bu durum için.Mesajınız inşallah gereken kişilere ulaşırlarda onlarda yaptığı hatanın farkına varırla.Hata ile de kalmaz da neyse.Hayırlı Günler dilerim.

Yorum Gönder