Herkese Merhabalar,

İşte yepyeni bir mim dalgası ile karşınızdayım; Beş soruda bloğumla beni aydınlatır mısınız?

Ana tema şu; blog sahibi bloğu ile ilgili merak ettiği 5 soruyu blog dünyasından seçtiği 5 blog yazarına yöneltiyor ve bloğu ile kendisini aydınlatmasını rica ediyor ve etkileşim başlıyor. Mim dalgamızın daha önceki "Beni Kritize Et!" mim dalgasından farkı, blog sahibi kişinin cevap aradığı 5 sorunun sorgulanmasını sağlayabilmek.

İşte benim cevap aradığım 5 soru;
1-) Bloğumu/yazılarımı neden okuyorsunuz ?
2-) Bloğuma ilk geldiğinizde nasıl bir izlenimle ayrıldınız ya da bu ilk gelişiniz ise nasıl bir izlenim ile ayrılıyorsunuz?
3-) Daha önce bloğumu okuduysanız nasıl bir beklenti içinde (tekrar) geliyorsunuz?
4-) Bir okur olarak bloğumdan neler umuyor, neler buluyorsunuz?
5-) Siz okurlarıma bloğumda başka neler ( içerik, işlevsellik vs. ) sunmalıyım?

Peki şimdi bu mim dalgası da nereden çıktı ?

Hemen izah edeyim. Bir önceki "Neden Blog Yazıyoruz, Okurlarımız Ne Umuyor Ne Buluyor ?" isimli yazımda neden blog yazdığıma ve blog dünyasındaki yazar-okuyucu ilişkisinde kritik olarak gördüğüm noktalara değinmeye ve nacizane tavsiyelerimi yeni blogcu arkadaşlara sunmaya çalışmıştım. Yazımın akabinde de siz sevgili okurlarıma daha iyi bir blog sunabilmek için 5 soru yöneltmiş ve yorumlarınızı, görüşlerinizi istemiştim.

Yazımı yazmış güzel güzel gelen yorumları beklerken ve gelen yorumları okurken sevgili Hüseyin ortaya böyle bir mim dalgası fikri atıverdi aşağıdaki yorumuyla;

"İdris Bey merhaba,
Gerçekleşir mi bilmem ama aynı soruların bir çok blogcunun kafasını kurcaladığı varsayımıyla şöyle de bir önerim var: Geçen yıl olan beni kritize et mim dalgası gibi bu sorulara cevap verecek olanlar eğer kendi bloglarında bu soruları yazarsa bir iade-i ziyaret sebebi olarak görüşlerimizi yazalım ve böylece daha iyi blogcu olalım:)

Siz de aynı sorulara benim bloğum için cevap verirseniz hem bu dalga dalga başlamış olur, hem de ben de kendi adıma çıkarımlarda bulunmuş olurum:)"

Yani, blog dünyamız ve biz blog yazarları için gerçekten faydalı olacağına benim de can-ı gönülden inandığım bu mim dalgasının fikir babası; sevgili Hüseyin.

Sözü daha fazla uzatmadan mim dalgamızın başlangıç noktası olarak Hüseyin arkadaşımızın bloğundan başlıyor ve "Siz de aynı sorulara benim bloğum için cevap verirseniz hem bu dalga dalga başlamış olur, hem de ben de kendi adıma çıkarımlarda bulunmuş olurum:)" haklı talebini yerine getiriyorum.

İşte sorular, işte cevaplarım;

1-) Bloğumu/yazılarımı neden okuyorsunuz ?
Cevap: Bloğunuzu yazıma yaptığınız yorumlar sayesinde tanıma fırsatı buldum. Yeni bir okurunuzum yani.

2-) Bloğuma ilk geldiğinizde nasıl bir izlenimle ayrıldınız ya da bu ilk gelişiniz ise nasıl bir izlenim ile ayrılıyorsunuz?

Cevap: İlk olarak 3 gün önce geldiğim bloğunuzda gerçekten ilgimi çeken yazılarınız olduğunu farkettim. Blog dünyasına araştırma mahiyetinde ( tez çalışmanız sayesinde ) güzel içerikler kazandırabileceğiniz izlenimiyle ayrılmıştım. Aynı izlenimlerim devam ediyor.

3-) Daha önce bloğumu okuduysanız nasıl bir beklenti içinde (tekrar) geliyorsunuz?
Cevap: Her ne kadar yeni bir okurunuz olsam da blog dünyası ile rehber niteliğinde yeni yeni içerikler paylaşacağınız yönümde bir beklenti oluştu bile :)

4-) Bir okur olarak bloğumdan neler umuyor, neler buluyorsunuz?

Cevap: Bu sorunun cevabı için biraz daha zaman gerekiyor olsa da yukarıdaki beklentimi bir kaç yazınızda bulduğumu söyleyebilirim.

5-) Siz okurlarıma bloğumda başka neler ( içerik, işlevsellik vs. ) sunmalıyım?

Cevap: Kendi bloğum da fazlasıyla olduğu gibi, bloğunuzda da bir tasarım yenilenmesine ihtiyaç var bence. Yeni tasarımınızla birlikte en çok okunan yazılarınıza yer vermeniz ve yazılarınıın sosyal imleme sitelerine eklenebilmesini sağlamanız faydalı olabilir düşüncesindeyim.

Nihayet sorular ve cevaplar bitti, sevgili Hüseyin umarım bu 5 soruda bloğunuzla sizi aydınlatabilmişimdir. Nice başarılı bloglamalara.

Orta sahada topu kaptım ve sıra geldi verilecek akıl dolu paslara...

1-) "İnternet ile değişen iş ve pazarlama modelleri hakkında" paylaşımlarını esirgemeyen, web 2.0 deyince aklıma ilk gelen isimlerden; sevgili Arda Kutsal,

2-) Blog dünyamızdaki İnteraktif Yaklaşım'ın adı; sevgili Murat Buyurgan,

3-) Uzaklardan, okyanus ötesinden teknolojik ve hayata dair dalgalanmalar gönderen; sevgili Türker Keskinpala (Okyanus Ötesi),

4-) Blog dünyamızın en rütbeli ve en tecrübeli komutanlarından sevgili Nahnu,

5-) Tükenmez enerjisiyle sürekli yazabilen ve "bir de bir hanımefendi tarafından aydınlatılayım" dediğimde aklıma gelen ilk blogcu; sevgili Eda Suner

Beş soruda bloğumla beni aydınlatır mısınız?

Üç yanlış bir doğruyu götürmüyor ve boş bırakmamak koşuluyla cevaplara istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz.

Bakalım verilen bu ara pasları ne zaman yerini bulacak ve gollerin ardından (bu arada kaleye istediğiniz mesafeden istediğiniz sertlikte şut atabilirsiniz, özellikle de köşelerden ve yerden( tasarım bakımından) oldukça zayıf olduğumu söyleyebilirim ) bu mim dalgalanması Meksika dalgasına dönüşecek mi? Bekleyip göreceğiz, belki de çok fazla beklemeye gerek kalmayacak :).

Aslında tarafından aydınlatılmak istediğim o kadar çok blogcu daha var ki, maalesef 5 le sınırlandırabildim ancak mimleme listemi :( Ancak mimlemediğim bloglar, yani pas atamadığım oyuncular da sahaya girip gol atabilirler yani.

Ayrıca siz değerli okurlarımın da görüşlerini, cevaplarını unuttuğumu sakın sanmayın, bir önceki yazıma cevaplarınızı halen bekliyorum.

Tekrar paylaşmak üzere,

Sevgi ve Saygılarımla.

8 Fikir Paylaşımı

  1. h k 8 Ağustos 2007 18:23  

    İdris bey cevaplarınız için teşekkür ederim, aydınlattığınıza emin olabilirsiniz:) Mim'de Böylelikle hayırlı olsun:)

  2. Adsız 8 Ağustos 2007 21:39  

    Ah canım ya İdris bey'ciğim ne güzel bir kalbiniz var sizin. Çok ama çok teşekkür ederim bu güzel iltifatınız için..

    Sevgiler başarılar.
    Eda Suner

  3. Adsız 9 Ağustos 2007 01:36  

    Bu arada bende bağlantılara ekledim ha birde yorum yazma yerin varya orada YAZIYA LIK VERIN yazıyor LINK olması gerekmez mi?

  4. İdris Cin 9 Ağustos 2007 22:57  

    Merhabalar,

    @Hüseyin; Yorumunuz ve desteğiniz için teşekkür ederim.

    @Eda Suner; Tavsiye ve uyarılarınız için teşekkür ederim. Gerekli düzenlemeler yapıldı;)

    Mim Dalgası - 2 günlük değerlendirme : Paslarımdan henüz gole dönüşen olmadı. Hatalı pasmı yaptım acaba diye düşünmeye başlıyorum sanki :( Devamında bir kontra yemeyelim de :)

    Sevgi ve Saygılarımla

  5. Adsız 10 Ağustos 2007 15:58  

    bence mantıklı bir mim dalgası olmuş sanırım her blog yazarı blogu hakkındaki düşünceleri merak ediyordur.

  6. Adsız 11 Ağustos 2007 04:31  

    1-) en azindan bir cok blog gibi copy-paste yapmadiginiz ve ara sira ilginc yazilara denk geldigim icin
    2-) isbuluyorum yaziniz ile gelmistim. yaziyi gorunce tamam dedim ilk defa birisi copy-paste disinda bir sey yapmis. ondan sonra sagda solda aktif olarak blogunuzu tanitmya calistiginizi(yorum, yazi vs ile) gorunce aklimda kalmis
    3-) ilginc seyler bulma umudu ve guncellenme siklidigi olabilir mi?
    4-) yeni, ilginc, guncel bir blog her zaman favorilerim arasindadir
    5-) blogunu blogspottan ve sagdaki soldaki daginik yapidan kurtar bana yeter ve surekli guncel ol bana yeter.

  7. İdris Cin 12 Ağustos 2007 10:58  

    Merhabalar,

    @başak; Desteğiniz için teşekkür ediyorum.

    @isimsiz; Samimi cevaplarınız, yapıcı eleştirileriniz çok için teşekkürler.

    Sevgi ve Saygılarımla.

  8. Adsız 15 Ağustos 2007 14:06  

    İdris,
    Tatilde fazla ilgilenemedim internetle. Yazını tamamen okuyamadım. Göz gezdirdim. Tatilden dönünce değerlendireceğim.
    Teşekkürler.

Yorum Gönder